torsdag 5 februari 2015

Det tar sig

Tjong i medaljongen!

Nu har även jag haft lite föreläsningar. Den första ägde rum i tisdags ute i Kikuyu och handlade om internationella relationer. Föreläsaren var utmärkt pedagogisk och gav mycket exempel och liknelser. Aldrig förr har jag antecknat så intensivt. Man hann absolut med, men efter 3 timmar ilade det i magen, tunnelseendet slog till och höger arm låste sig i skrivkramp. Stavning och läsbar handstil var bara att glömma.

 I skrivande stund är jag nyss hemkommen från min andra föreläsning som blev i Law & Society. Än så länge känns den som en ganska stor utmaning på grund av många nya sociologiska begrepp som klassen arbetat med under tidigare år (har hoppat in på år 4 i sociologi). Det är möjligt att jag jobbat med dem också, men nu är de så lömskt maskerade bakom engelskan. Samtidigt verkar kursen väldigt intressant och föreläsaren och klasskompisarna är tålmodiga med min förvirrade uppsyn, så det ska nog gå vägen. Idag handlade det om lagen ur ett historiskt perspektiv samt Marx och Durkheims syner på lagens funktion i samhället. Lärde mig mycket, fick kompisar och vi slutade en timme tidigare. Drömföreläsning.

Som bonus får ni klassrumsbild och bild på Edvin på uteserveringen där vi hänger för det mesta.

Ta hand om er!
Amanda


1 kommentar: